Rafa. Povestea mea - Rafael Nadal

             Rafa. Povestea mea a aparut in 2011 si are in prim plan celebrul meci de la Wimbledon din 2008, care avea sa fie si inceputul erei Nadal in tenis.
             Nadal povesteste in cartea sa ca antrenorul si unchiul sau, Toni Nadal, nu a luat niciun ban de la el.  Cum se explica atunci ca Toni este inca antrenorul lui cititi in randurile urmatoare.


             Cartea debuteaza cu cu finala de la Wimbledon din 2008 si pe masura ce se inainteaza in meci, Nadal  isi poveste copilaria, antrenamentele dure cu Toni si diverse momente de familie.
             Am fost surprinsa de sinceritatea lui, cand povesteste inclusiv despre Cupa Davis si prima lui convocare in Cupa Davis, la o varsta frageda, de doar 18 ani, cand cei trei capitani ai echipei l-au introdus pe el sa joace in finala din 2004 cu America si cum a fost privit acest lucru de restul echipei, in special de Juan Carlos si Tommy Robredo. La acel moment el nu se afla in primii 50 de jucatori ATP.

           Moya (pe atunci lider mondial) marturiseste: „Cineva de la Nike, care avuseses deja inspiratia sa semneze cu el, m-a intrebat daca vreau sa ma antrenez cu el.Si ne-am antrenat." (...) „Cu cat mai bun devenea Nadal - luandu-i progresiv lui Moya locul ca rege al tenisului in Mallorca, rege al tenisului in Spania si apoi in toata lumea-, cu atat cei doi deveneau mai apropiati. Nadal il priveste pe Moya si astazi ca pe fratele mai mare si mai intelept pe care nu l-a avut in mod biologic niciodata."

           „De asta cred ca Rafa e capabil sa doboare toate recordurile, de asta cred ca, daca isi va pastra forma, va aduna mai multe titluri de Grand Slam decat oricare alt jucator pana la el." (Carlos Moya)

             Nadal povesteste si despre accidentarile sale, despre problemele cu genunchii si talpa picioarului, despre scafoidul tarsian pe care il are de la 19 ani si despre posibilitatea ca inca de atunci sa nu mai joace vreodata tenis. Pana la urma au gasit niste talpi speciale pe care sa le poarte si Nike ii face niste pantofi special, pentru ca greutatea sa nu se mai sprijine in osul care il doare.

            „Federer al carui nume inseamna „negustor de pene" in germana veche ... Nadal al carui nume inseamna "Craciun" in catalana sau in spaniola vorbita in Mallorca, un nume oricum cu sonoritati asociative mai muzicale decat "negustor de pene".

             Nasul sau l-a intrebat odata pe care il pretuieste cel mai mult (dintre trofeie). Fara o clipa de ezitare, Nadal a aratat spre cupa de aur de la Wimbledon si a spus: Pe acesta!"

            Federer despre Wimbledon 2008: „Probabil cea mai mare infrangere a mea - de departe. Vreau sa zic ca nu cred ca se poate mai rau de atat. Sunt dezamagit si ma simt distrus."

             Cartea o gasiti la libris.


           „Joc pe loviturile cele mai simple pentru mine, iar el joaca pe loviturile cele mai dificile pentru el - adica loviturile mele ofensive de stangaci contra reverului sau de dreptaci.

           „Dupa incheierea partidei, durerea a muscat atat de puternic, incat nici nu am reusit sa ridic cupa in aer. Pentru fotografiile de la incheiere un alt baiat a trebuit sa ma ajute sa o tin."

           „Incercam sa gandesc pragmatic, asa cum face tatal meu in conditii de stres. A indura inseamna a accepta. A accepta lucrurile asa cum sunt ele si nu cum ai vrea tu sa fie si a privi mereu inainte, niciodata inapoi."

           „Exista o stransa interdependenta intre toate acestea. Toni nu a primit vreodata vreun ban de la mine sau de la ai mei pentru munca sa de-o viata cu mine, insa aceasta munca a fost posibila datorita faptului ca detine jumatate din afacerile tatei si, prin urmare, jumatate din profituri, desi nu s-a ocupat de aceste afaceri vreodata. A fost o intelegere cinstita intre ei. N-as fi avut un asemenea antrenor dedicat daca tata nu ar fi muncit in aceasta idee toata viata lui."

           „Pentru mine este important sa castig, in orice fac. Nu am deloc simtul umorului in privinta esecurilor.”

Comentarii

  1. Mi-am dorit cartea asta enorm...Am cumparat-o anul trecut, si cu toata dorinta de a o avea, nu am citit-o nici pana acum. :)) Grea viata cand ai muuulte, muuulte carti ce-si asteapta randul la citit. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am vrut-o si am pazit-o cu strasnicie pana sa pun mana pe ea.

      Ștergere
  2. Si eu am sa o cumpar, a fost un razboi intre Nadal si Federer, iar despre viata lui Nadal chiar nu stiu prea mare lucru

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt fan Nadal, asa ca nu m-am hotarat greu.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman