Ma sinucid alta data - Kerstin Gier

              Ma sinucid alta data de Kerstin Gier este un roman tare haios, usor de citit. Si cand spun haios nu ma refer ca are cateva secvente amuzante, ci asa este mare parte din roman.
             Gerri Thaler este cel  mai mic copil al familiei, ea mai are 3 surori mai mari: Tina, Lulu, Rika. Are 30 de ani, este scriitoare, dar mama ei considera ca nu este un job decent, nemaritata si locuieste cu chirie in garsoniera matusii ei.


           Gerri i-a decizia de a se sinucide atunci cand prietena ei cea mai buna o anunta ca se pregateste sa devina mamica, iar ea realizeaza ca nu se poate bucura pentru ea. Scrie scrisori tuturor celor care au dezamagit-o. In momentul in acre mama ei ii da o cutie plina de somnifere pentru a le duce la o farmacie, ea considera acest lucru confirmarea ca trebuie sa faca ce si-a propus. Isi cumpara o rochie, trece pe la coafor si inchiriaza o camera de hotel.

           Aici o surprinde pe Mia cu amantul si cand sa-i urmareasca apare Ole, sotul Miei si-i tine companie, plangand ca este inselat. A vrut sa se sinucida dimineata, dar Ole s-a trezit si a platit camera cat timp era ea la micul dejun. Pana sa urce in camera femeia de serviu aspirase deja pasilele.
            Va trebui sa dea ochii cu toata lumea. Ce va face? Va reusi sa gaseasca motive de bucurie?  Cartea o gasiti la all.


           „In Italia exista orasele Verona si Venetia, iar Venezuela este un stat din nordul Americii de Sud. Dar, fiindca probabil nu ma crezi, pentru a putea totusi sa-mi verifici spusele, te fac pe aceasta cale mostenitoarea atlasului meu scolar."

           „Aveam opt ani si-l indragisem cu deosebire pe iepurasul acesta de Pasti. Atat de mult, incat ma hotarasem sa nu pun gura pe el si sa imbatranim impreuna.
           Numai ca lacoma de sora-mea, Lulu, isi halise toate dulciurile si incepusera sa-i luceasca ochii dupa Ralf al meu."

           „Si tot asa, ca ieri, stiu cum, laolalta cu matusa Alexa, ati speculat mereu amandoua pe seama culorii parului meu, spunand ca acolo, la maternitate, as fi fost schimbata sau ca as fi fost un copil facut cu postasul, lucruri care intotdeauna v-au facut imediat sa incepeti sa chicotiti. Pe atunci socoteam ca totul nu era decat o mare rautate, dar abia mai tarziu, atunci cand am aflat de ereditate la biologie, am inteles eu ce urmareati cu adevarat de fiecare data. Te pot însa linisti: sunt fiica tatalui meu. De la el am parul inchis ia culoare si ochii caprui, chiar daca asa ceva este putin mai complicat, caci el insusi are parul saten-deschis. Dar, daca ai privi mai atenta schema lui Mendel, ai pricepe. De aceea ti-am si pus in cutia de scrisori vechiul meu manual de biologie, ca sa poti studia in liniste capitolul 5 (pag. 146 si urmatoarele)."

           „Numai ca asa-s oamenii: lucrurile importante nu le spun semenilor lor. Si cred ca tu ai dat un exemplu bun, creand un precedent. Asa am ajuns sa-l sun si eu pe tatal meu si sa-i spun ca ar trebui sa faca ceva neintarziat impotriva halenei aleia a lui.
         - Parc-aud ca nu s-a bucurat catusi de putin, i-am intors-o.
         - Nu, dar dac-ar sta si el sa se gandeasca putin, ar trebui sa se considere chiar fericit ca i-am spus-o. Cu totii ii simt duhoarea, dar unul nu se gaseste sa-i dea si lui o sansa sa schimbe ceva, iar chestia asta nu-i deloc cinstita, nu? in privinta adevarului, n-ar trebui sa ne menajam mai deloc. "

           „Nu trebuie sa te multumesti niciodata cu lucruri de mana a doua, niciodata. Incearca sa capeti ceea ce te multumeste, caci altfel vei fi nevoita sa te multumesti cu ceea ce capeti.”

Comentarii

  1. Felicitari pentru recenzie. Aceasta carte suna bine, de la titlu pana la poveste , totul parca te atrage.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte faină prezentarea! Mă tentează cartea!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman