Memoriile unei gheise - Arthur Golden

           Romanul Memoriile unei gheise de Arthur Golden urmareste povestea vietii lui Chiyo. Actiunea incepe intr-un satuc de pescari, Yoroido, in care Chiyo locuieste alaturi de sora sa mai mare Satsu si de parintii ei.  Parintii fiind pe moarte ele sunt vandute domnulu Tanaka si duse in Kyoto. Cele doua vor fi despartite, Chiyo ajunge intr-o casa de gheise deoarece are niste ochi superbi, in timp ce Satsu este considerata banala si destul de mare pentru a se mai cheltui bani pentru transformarea ei intr-o gheisa si este vanduta ca prostituata.


            In okiya Nitta (ce poarta numele de familie al fostelor gheise, devenite acum Bunica, Mama si Matusa)  "vedeta" este Hatsumomo, dar totusi aceasta din urma nu a fost infiata si in acest caz nu se stie daca va mai avea la batranete un loc al sau.

             Ramarcand frumusetea lui Chiyo, Hatsumomo ii face multe necazuri si incearca de mai multe ori sa impiedice transformarea ei intr-o gheisa. Hatsumomo ii spune unde sa-si gaseasca sora si cele doua planuiesc sa fuga impreuna. Chiyo este prinsa si din acel moment Bunica refuza sa mai investeasca vreun ban in ea, pentru ca ar putea oricand sa fuga. Ramasa singura pe lume, Chiyo intalneste pe podul unui rau un barbat care ii arata bunatate si isi doreste din acel moment sa devina o gheisa. Ce se intampla mai departe va las pe voi sa descoperiti. Cartea o gasiti la targul cartii.


            „Ne traim viata ca apa care curge la vale, mergand intr-o directie pana cand ne izbim de ceva care ne forteaza sa gasim un nou curs."

              Mi-a placut cartea, am mai citit-o si acum cativa ani la lansare, dar chiar si asa nu pot sa nu iau in considerare ca in marea lor majoritate toti cei care intretin o gheisa sunt barbati insurati si cu copii.

Comentarii

  1. Interesantă carte. Am citit-o de cîteva ori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu doar de doua ori, prima oara m-a impresionat mai mult. Acum cred ca am o vedere mai complexa si ma gandesc si din perspectiva sotiilor. :-D

      Ștergere
  2. Foarte frumoasa cartea. Am citit-o si eu de curand si mi se pare complexa si emotionanta totodata. :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte faina. Merita s-o ai in bibloteca.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman