Iubirile croitoresei - María Dueñas

           Romanul de debut (si ce debut!) pentru María Dueñas, Iubirile croitoresei spune povestea Sirei Quiroga Martin. Titlul original este El tiempo entre costuras (Timpul dintre cusaturi) si a fost vandut in peste un milion de exemplare.


            Actiunea incepe in Madrid, te poarta prin Africa de Nord si Lisabona in contextul razboiului civil din Spania si ulterior al celui de al doilea razboi mondial.
            Crescuta fara tata de catre mama ei Dolores, Sira invata sa coasa de la mama ei si o ajuta pe aceasta la cusut. Pe masura ce razboiul civil din Spania se apropie tot mai mult isi pierd din comenzi. Logodnicul ei, Ignacio Montes, o sfatuieste sa se apuce de scris la masina. Cand merg sa aleaga masina de cusut il cunoaste pe Ramiro Arribas Querol, directorul unei firme italienesti de masini de scris, Hispano-Olivetti, mai mare decat ea cu zece ani si acesta ii face avansuri. Isi paraseste logodnicul cu o luna inainte de nunta si se duce sa locuiasca in concubinaj cu Ramiro.

           Tatal ei crezand ca va muri se hotaraste sa-i dea bani, bijuterii si un act in care o recunoaste ca fiica, dar ii spune ca are sanse destul de mici sa castige ceva intrucat el are deja o alta familie si inca doi baieti.
              Ramiro o pacaleste insa, ii fura averea de la tatal ei si bijuteriile, o lasa insarcinata si cu multe datorii pe care i le-a dat ei sa le semneze spunand ca vor face o firma impreuna. Aflata intr-o tara in care nu cunoaste pe nimeni si in situatia in care intotdeauna a depins de cineva nici nu stie unde sa se duca. Desi incearca sa fuga, politita o gaseste. va invit pe voi sa descoperiti mai departe ce se intampla.

           Unele personaje sunt reale. Iubirile croitoresei este un roman dinamic, extrem de bine povestit.
           Cartea este superba, detaliata, dar actiunea este rapida. Evident este printre cartile mele favorite. Multumesc targul cartii pentru carte.


            „-Unul dintre efectele iubirii nebune si obstinate e ca nu mai permite simturilor sa perceapa ce-i in jur. Reteaza sensibilitatea si perceptia chiar de la baza. Te obliga sa-ti concentrezi intr-atat atentia asupra unei singure fiinte, incat te izoleaza de restul universului, te strange intr-o cuirasa si te tine in marginea altor realitati, desi ele sunt la doua palme de fata ta."

           „- Si de ce nu le vinzi pentru mata, ca sa traiesti din tot ce obtii, fara sa-mi deschizi mie atelierul?
          - Fiindca asta-i paine azi si foame maine, si pe mine ma intereseaza mai mult ceva care sa-mi dea randament pe termen lung. Daca vand marfa si in doua-trei luni fac carnati toti banii pe care ii iau, din ce-am sa traiesc dupa aia, daca razboiul se prelungeste?"

           „- Candva, in urma cu multi ani, mi-am deschis sufletul in fata unui barbat care nu si-a aratat adevarata fata si m-am chinuit mult sa vindec ranile pe care mi le-a lasat in inima. Nu vreau sa patesc si cu tine la fel. Nu mai vreau minciuni si umbre. Nu mai vreau ca alti barbati sa dispuna de mine dupa cum li se nazare, departandu-se si apropiindu-se fara sa ma previna, chiar daca pentru a-mi salva viata."

Comentarii

  1. am citit-o acum doi ani, parca si mi-a placut foarte mult :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place. Le vreau si pe celelalte doua scrise de ea. :-)

      Ștergere
  2. Nu am auzit de aceasta scriitoare pana acum, dar cartea suna bine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este superba! Este si ecranizata intr-un mic serial, dar nu l-am vazut inca.

      Ștergere
  3. Suna atat de emotionant. Deja parca imi este mila de personajul principal, dar as vrea sa vad um ajunge in cele din urma.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este superba, este printre favoritele mele. M-am chinuit sa fac rost si de mini-serialul care s-a facut dupa cartea dar nu am reusit. A fost si la televizor dar eu nu am fost pe faza :-(

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante