Imi pare rau, sunt asteptata - Agnès Martin-Lugand

             Romanul Imi pare rau sunt asteptata de Agnès Martin-Lugand debuteaza cu Yaël, care se pregatea sa-si ia un an sabatic, dar in ultima zi de stagiu seful ei, Bertrand, ii spune ca luni o asteapta la munca. Zece ani mai tarziu este dependenta de munca si de patru ani nu isi mai luase nici macar o zi de concediu, desi lucra si sambata si duminica, uneori si pana la zece seara. Clacheaza  pentru ca organismul ei nu mai rezista la un program atat de agitat si atat de putin somn si seful ei ii spune sa se duca sa se odihneasca. In timp ce se tot plimba, incepe ploaia, se adaposteste si-l reintalneste pe Marc, prietenul din facultate, care parasise grupul fara a spune de ce.


            Atat Yaël cat si grupul compus din sora ei mai mare, Alice, sotul ei, Cedric, Adrien si Jeanne, il primesc cu mare drag inapoi pe Marc si hotarasc sa plece in vacanta impreuna.

            Mai clacheaza o data si seful ei o trimite in concediu pentru cincispreze zile.  Yaël isi tot verifica telefonul in speranta ca primeste un mesaj de la seful ei. Marc ii ia telefonul in timp ce erau in masina si se preface ca vrea sa-l arunce. Cei doi risca un accident de masina, dar Marc scapa telefonul si reuseste sa rateze la limita un tir. Acest eveniment o face pe Yaël sa-si dea seama ca este dependenta de telefon si ca din cauza lui atat ea cat si Marc puteau muri.
            Nu apuca sa se bucure de tot concediul si atunci cand incepuse sa se bucure de el si sa descopere ca mai sunt si alte lucruri in afara de munca, seful ei o suna si o cheama inapoi la birou, sa conduca agentia cat timp el va lipsi.

          Cartea o gasiti la libris. Abia astept sa mai citesc si celelalte carti ale lui Agnès Martin-Lugand.
Am mai citit si Viata e usoara, nu-ti face griji.




           „- Ce-i asta? am intrebat-o sec, aratand catre un plic.
            Ea a ridicat o fata panicata inspre mine.
           - Pai… pai…
           - Trebuia sa trimiti plicul asta prin curier in cel mai scurt timp. N-ai citit mail-ul meu?
           - Dar… Yaël… eu… mi-ai scris la ora 22:00, aseara… nu mai eram la serviciu…
           - Asta nu-i o scuza! m-am enervat. Urgent! Asta inseamna ceva pentru tine? in ce limba trebuie s-o spun ca sa pricepi in sfarsit?
          - Curierul o sa ajunga in cateva minute, mi-a spus, cu vocea tremuranda.
          - Suntem deja in intarziere! O, nu… nu-i adevarat, am continuat vazand-o ca se pune pe plans."


         „Alice ne-a spus ca ai o mica problema la serviciu.
          E mai rau de-atat! Seful m-a trimis in concediu.
          Umerii i-au cazut si m-a privit socat.
          Asa deci! Asta era! Ar trebui sa-ti revii. Concediile nu sunt chiar atat de ingrozitoare. A izbucnit in ras si a adaugat: Cine se plange ca este in vacanta!"

           „ - Yaël, vrei sa ne spui ca ai stat toata ziua fara telefon? Si ca inca traiesti?! E o gluma la camera ascunsa, a zbierat Adrien."

           „― Fii lucid, noi doi nu suntem pe aceeasi lungime de unda. Eu sunt ambitioasa, tu te multumesti cu ce ai, ceea ce nu pot sa-nteleg cu niciun chip. N-am timp de pierdut, nici loc sa ma incurc in amanunte…"

Comentarii

  1. Inteleg ca stilul autoarei Agnes Martin Lugand se mentine si in aceasta carte. Inca nu am cumparat-o. Am decis ca voi citi toate cele 3 carti traduse la noi, dar in vacanta ca sa am mai multa disponibilitate de a intelege mesajul cartilor. Multumim pentru prezentare.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman