Inainte sa te cunosc - Jojo Moyes

          Dupa cum v-am aratat pe instagram am considerat ca este timpul sa citesc Inainte sa te cunosc si Dupa ce te-am pierdut. Jojo Moyes m-a prins in mreajele ei si imi doresc sa citesc si celelalte carti ale ei: Jertfa iubirii / Fata pe care ai lasat-o in urma, Ultima scrisoare de dragoste. Intre timp sa revenim la Inainte sa te cunosc.


            Louisa Clark, fata cea mare a familiei Clark, ramane somera dupa sase ani in care a lucrat in cafeneaua lui Frank. Tatal ei simte ca valul somerilor cel mai probabil il va atinge si pe el, mama ei nu poate lucra intrucat ingrijeste de bunicul lor bolnav, iar sora ei mai mica, Katrina are un baiat - Thomas - si un salariu mult prea mic la care se hotaraste sa renute pentru ca isi doreste sa-si continue studiile. Pusa in situatia de a fi singura din familie care aduce un venit, Louisa accepta sa lucreze pentru o perioada determinata de sase luni la familia Traynor. Louisa are o relatie de sapte ani cu Patrick, care insa nu da semne ca ar vrea sa faca pasul cel mare, fiind mult mai preocupat de alergarile lui.
           Din pacate filmul l-am vazut anul trecut, dar daca nu l-ati vazut inca va recomand sa cititi mai intai cartea. Cu mici exceptii, cartea este povestita prin prisma Louisei. O carte care nu va va lasa indiferenti!
Sunt si ceva diferente fata de film, relatiile dintre parintii lui Will, Camillia si Steven sunt mult mai tensionate decat lasa sa se vada filmul.
          Inainte sa te cunosc nu este doar o poveste de dragoste, este in special despre schimbare, ambitie, dorinta de a  face mai mult. O gasiti la libris la categoria beletristica, romane de dragoste, dar pe mine m-a facut sa fiu mai recunoscatoare pentru ceea ce am.  Actiunea cartii este in 2009, in Anglia, cu mentiunea in debutul cartii al accidentului lui Will, tanarul playboy milionar de treizeci si cinci de ani, care il transforma intr-un tetraplegic.
              Cei doi ajung sa se inteleaga din ce in ce mai bine, pana cand Lou aude o discutie intre mama, Camilla si sora acestuia, Georgina, venita special pentru a-l convinge pe Will sa renunte la planul sau. Apoi Lou decide sa faca tot ce va putea pentru a schimba destinul lui Will. Cum evvolueaza povestea lor si cum ajung sa se schimbe unul pe celalalt va invit sa descoperiti.



             „-Poti sa-ti inchipui asa ceva, Josie? De parca n-ar fost de-ajuns ca bietul om a ajuns intr-un scaun cu rotile! Acum mai vine si Lou a noastra sa-i tina companie!
             -Bernard! il dojeni mama.
             In spatele meu, bunicul pufni in ras in timp ce sorbea din cana cu ceai."

            „Si chiar se distra. L-am vazut razand in hohote de ce-i spusesera Mary la un moment dat si am avut un sentiment ciudat. Aici imi dadusem seama ca se poate.. Ar fi putut fi fericit daca eera inconjurat de oamenii potriviti, daca i se permitea sa fie Will, si nu Omul din Scaunul cu Rotile, o lista sw simptome sau tinta milei generale."

           „-Stii ce? Nu te preface ca ti-ar pasa de altcineva decat de tine si de ce vrei tu!
           -Poftim?
           -Nu-ti pasa ce fac, cata vreme poti sa-ti resuscitezi minunata ta cariera pe spinarea mea. Vrei doar ca eu sa sustin finantele familiei si a-ti ofer sprijin pentru cresterea copilului. Dupa tine, potopul."

           Ati citit-o?

Comentarii

  1. Am citit atat de multe recenzii pentru aceasta carte, incat simt ca deja am citit-o si eu :)) insa nu am reusit inca. Sper sa-mi fac mai mult timp pentru citit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am citit-o inca, dar TREBUIE s-o citesc pentru ca deja am citit o multime de recenzii care mi-au placut :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am vazut filmul si m-a impresionat foarte mult, este o poveste emotionanta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai structurat foaret bine aceasta recenzie pentru aceasta carte. Pentru iubitorii de carti belestristice e numai buna de lecturat fiind o carte interesanta.
    Cosmin

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesanta povestea, dar romanele de dragoste nu sunt chiar genul meu. M-as apuca sa o citesc din curiozitate, dar nu cred ca as reusi sa o termin vreodata. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am citit-o si mi-a placut foarte mult, desi ma asteptam la cu totul alt final ndecat cel pe cae il are. Dupa ce am citit cartea am vazut si filmul, dar filmul nu mi-a placut. Sunt diferente mari intre carte si film, iar in carte poti sa-ti dai seama mai bine despre ce simte fiecare personaj in parte.

    RăspundețiȘtergere
  7. Momentan citesc ”Eu sunt femeie” si ma fascineaza aceasta carte. Am vazut filmul facut dupa cartea descrisa de tine

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am citit cartea, în schimb intenționez să vizionez filmul, deși mi s-a spus clar că voi plânge și mă va întrista foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am citit multe lucruri bune despre film si, cu siguranta, cartea e si mai buna.

    RăspundețiȘtergere
  10. Am citit, am plans, am vazut filmul, am plans :(

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu am vazut nici filmul, nici nu am citit cartea, insa am mai citit recenzii si am ramas destul de impresionata

    RăspundețiȘtergere
  12. Cred ca e cartea mea preferata, am citit-o si pe ea si continuarea:Dupa ce te-am pierdut, am vazut si filmul, ras plans, am trecut prin toate starile.

    RăspundețiȘtergere
  13. Fimul m-a dezamagit. Am adormit la el si l-am terminat cu greu. Mi s-a parut ca se putea merge mai adanc in subiect si ca a fost tratat destul de superficial.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mi-a placut foarte mult!! Am citit si partea a doua...am vazut si filmul si astept filmul partii a doua!
    Chiar te face sa fii recunoscator! A ajuns la favoritele anului...imi place Jojo! Acum citesc tot o carte de-a ei!

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu am vazut filmul asa ca iti multumesc de indicatii si voi citi cartea prima oara. Pare interesanta si am auzit numai cuvinte de lauda despre ea

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu stiam ca exista si filmul dupa aceasta carte...cum de l-am sarit? Oricum o sa vreau sa citesc cartea prima data :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu am cotit cartea, dar pare interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  18. Am citit cartea si chiar este frumoasa. Mie mi-a placut. Inca nu am reusit sa imi iau si volumul 2.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

produse terminate #3