Fetele din Shanghai - Lisa See

           Cand am comandat aceasta carte nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult. Fara doar si poate este in topul preferintelor mele.
           Vorbim despre Fetele din Shanghai de Lisa See, un bestseller tradus in opt limbi, inclus in topurile prestigioaselor The New York Times, Publishers Weekly, Wall Street Journal, Boston Globe, The Los Angeles Times si Washington Post.


          Actiunea romanului Fetele din Shanghai  incepe in 1937, in Shanghai si prezinta viata a doua surori: Pearl de douazeci de ani si May de saisepreze.Cele doua surori  Chin traiesc in lux si pozeaza pentru diverse calendare. Tatal lor pierde averea familiei (inclusiv castigurile celor doua surori la jocuri de noroc) si pentru a scapa de datorii stabileste sa le dea de sotii pe cele doua fete ale lui. Pearl este insa indragostita de Z.G. Li , pictorul lor si-i spune ca familia stabileste sa le marite. Acesta o respinge si spune ca fetele ar trebui sa asculte de tatal lor. (raspunsul este foarte relevant in contextul sfarsitului primului volum)
              De mentionat este ca Pearl este fata inteligenta a familiei, cu studii, iar May este cea frumoasa.
              Pearl se casatoreste cu Sam, iar May cu Vern. Sotii lor pleaca in America, iar ele ar fi trebuit sa vina dupa ceva timp dupa ei, insa ele se hotarasc sa piarda intentionat plecarea. Cei carora tatal lor le datora bani vin dupa ei, iar orasul este atacat de bombe. Tatal lor dispare, iar restul familiei se hotaraste sa fuga.

           Povestea este narata de Pearl si ea isi lasa amprenta asupra a ceea ce se intampla. Mentionez acest lucru, pentru ca la finalul cartii o sa va dati seama ca lucrurile nu sunt chiar cum le vede ea.

             Este o carte superba, dar oarecum si trista. Sunt personaje care au muncit o viata intreaga si au sfarsit la sapa de lemn si personaje un pic mai norocoase. Finalul primului volum nu prea gaseste pe nimeni "pe roze".
          Desi cele doua surori se ajuta si au grija una de cealalta am ramas neplacut surprinsa de ranchiura, resentimentele si invidia dintre ele. 


           O gasiti la editura all.

           „Din capriciu a scos si toate albumele noastre cu fotografii. Sunt prea grele, nu putem sa le luam cu noi, asa ca probabil va lua cateva poze, drept amintire. Trage o poza din invelisul ei. In spatele ei e ascunsa o bacnota. Face asa si cu celelalte fotografii, pana ce reuseste sa stranga un teanc de bani.
           -De ce-ai tinut banii astia ascunsi? o intreb eu mirata. De ce n-ai platit Banda Verde cu ei?
           -N-ar fi fost de-ajuns.
           -Dar ne-ar fi ajutat.
           -Mama avea o vorba: intotdeauna sa pastrezi cate ceva si pentru tine, imi explica ea. Stiam ca va veni si timpul lor. Iata ca a sosit si ziua-n care trebuie sa ma folosesc de ei."

              „-Tu pur si simplu nu vrei sa am si eu ceva al meu, imi spune ea, deznadajduita.
              Cum poate sa spuna una ca asta, cand eu m-am sacrificat atat de mult pentru ea? Ranchiuna a crescut in mine o data cu anii, dar asta nu m-a oprit sa-i dau lui May tot ce-a vrut.
             -Tie ti se ofera mereu sanse, continua May cu o voce puternica.
             Acum inteleg ce vrea sa faca. Pentru ca nu am cedat, acum ma infrunta. Dar de data asta n-am sa renunt atat de usor.
...
           -Daca vrei sa-ncepi cu rautatile la adresa mea, sa stii ca n-am chef sa le aud. Pur si simplu refuzi sa vezi cat de norocoasa esti. Stii cat de geloasa sunt pe tine? Nu pot sa-mi reprim sentimentul asta. Tu ai tot. Ai un sot care te iubeste si care sta de vorba cu tine. Ai o fiica.
           -Atunci de ce petreci mai mult timp cu ea decat mine?"

           Exista si o continuare Visul lui Joy si abia astept sa soseasca.

Comentarii

  1. Am citit cartile demult si pot spune ca ai facut o alegere inspirata cand ai decis sa le citesti.
    Daca acest volum te-a impresionat...sa vezi cum este la al doilea!
    Lectura placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tare, tare mult imi place. Nici nu ma asteptam. Ma bucur daca si al doilea este macar ca acesta :-)

      Ștergere
    2. Lisa See are un stil minunat. Da, al doilea e si mai si! Ti-l recomand pentru ca este nemaipomenit. Se refera la actiunile urmatoarei generatii
      Apar din nou dileme morale, politice, sociale si economice.

      Ștergere
    3. Ma bucur. De multe ori al doilea volum e mai slab decat primul. Ma bucur daca nu e cazul aici. :-)

      Ștergere
  2. multumesc mult, am mai citit despre ea si am pus-o pe lista de asteptare, imi pare tare interesanta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta carte si actiune. Sper sa imi fac timp si de lectura in viitorul apropiat :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi.ar placea sa citesc aceste doua volume! Pare interesanta povestea

    RăspundețiȘtergere
  5. O carte foarte interesanta pe care sper sa o citesc si eu. Imi place foarte mult recenzia ta completa si pertinenta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am cumparat cartea asta acum cativa ani, intr-un singur volum, dar nu am apucat s-o citesc (ei, nah! de mai multi ani nu mai am nici un chef de citit, dar uneori merita sa mai pui mana pe o carte). Acum, citind recenzia ta, cred ca o s-o scot de la naftalina ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Daca e trista nu stiu daca vreau sa o citesc pentru ca a venit primavara si simt nevoia de carti vesele.

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi dau seama inca o data ca nu vreau sa citesc cartea asta. E a doua recenzie pe care oc itesc despre ea si clar nu e de mine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am citit, mi-a placut! Acum vreau sa citesc continurea.

    RăspundețiȘtergere
  10. Hmm..nu prea imi placul cartile de genul acesta, as vrea altceva.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am un program asa de incarcat, incat citirea unei carti este pe ultimul loc in lista mea si nu reusesc sa fac tot ce imi propun.

    RăspundețiȘtergere
  12. Pare o carte trista si cu toate astea mi-as dori sa o citesc

    RăspundețiȘtergere
  13. Frumoasa recenzie...Așteptăm și continuarea😉

    RăspundețiȘtergere
  14. Am inceput in urma cu ceva timp o alta carte scrisa de Lisa See, dar stilul ei de a scrie nu m-a atras si nu am reusit sa termin cartea. Promit sa incerc sa o reiau.

    RăspundețiȘtergere
  15. Aceasta carte ar trebui citita de persoanele care au pasiunea jocurilor de noroc. Poate asa realizeaza cat rau pot face celor din jur

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca ar schimba nimic. O problema asemanatoare era si in Clubul iubitoarelor de ciocolata. Inclusiv o dependenta de droguri. Nu cred ca oamenii se schimba asa de usor, desi constientizeaza problema.

      Ștergere
  16. Nu a citit-o, iar recenzia ta m-a facut suficent de curioasa incat sa aflu in amanunt povestea acestor fete.

    RăspundețiȘtergere
  17. pare interesanta, imi plac cartile acestea gen saga de familie si o s-o adaug si eu pe lista mea de lectura

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

produse terminate #3