Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman

          Nu este prima oara cand citesc Cele cinci limbaje ale iubirii de Gary Champan. Acum am recitit-o si este prima recomandare si pana in acest moment singura pentru o carte care ar fi nevoie sa fie citita de cei care isi doresc sa relatia lor sa mearga bine. Te ajuta sa-ti intelegi mai bine partenerul. Evident poate fi aplicata si in relatiile de familie sau cu prietenii.


          Cartea surprinde cele cinci limbaje ale iubirii: timpul petrecut impreuna, cadourile, afectiunea sau contactul fizic, serviciile si afirmatiile.
          Suntem diferiti si fiecare dintre noi are un alt limbaj principal care il face sa se simta iubit, desi in mare toti le avem pe toate. Carte te ajuta sa identifici limbajul tau principal si pe cel al partenerului tau. Un om se poate simti iubit daca sa zicem partenerul lui il ajuta la treburile din gospodarie. Acest lucru inseamna ca limbajul principal al iubirii sunt serviciile. Lui ai putea sa-i oferi cadouri, sa-i spui ca-l apreciezi, sa-l imbratisezi, sa petreci timp cu el, dar daca nu te oferi sa-l ajuti sau nu participi la sarcinile din casa sau la cele pe care el le are, se poate simti neiubit.
          Gary Chapman prezinta multe situatii care au produs o criza in cuplu si cat de mult le-a luat celor care au venit la ei sa rezvolve problemele.
          Un caz prezentat este ca intr-o familie, cand sotia nastea barbatul s-a dus sa joace fotbal cu prietenii. Sotia s-a simtit extrem de jignita. Ea ar fi vrut ca sotul sa fie langa ea si a interpretat gestul lui drept nu ma intereseaza. El s-a justificat prin faptul ca si-a dorit sa-si impartaseasca bucuriile si cu prietenii.
          In general oamenii au tendinta sa ofere in limbajul care este principal pentru ei si sunt foarte surprinsi atunci cand partenerul nu se simte apreciat, in ciuda gesturilor lor. Explicatia este extrem de simpla: au limbaje ale iubirii diferite si fiecare se simte iubit daca primeste in limbajul lui.

            Declaratiile: cei care au acest limbaj al iubirii principal au nevoie de cuvinte de apreciere pentru a se simti iubiti, pretuiti.

           Timpul petrecut impreuna: este important sa faca lucruri impreuna, sa fie impreuna, sa-si faca timp partenerul pentru ei, atat in activitatile zilnice, cat si la iesirile in oras, excursii.

            Darurile: un limbaj usor de recunoscut, specific mai mult femeilor. Nu conteaza atat de mult suma, cat gestul in sine.
          O idee care nu este din carte, dar mi-a povestit-o cineva acum multi ani si mi-a ramas in minte: intr-o zi iesise cu prietenul ei la un magazin sa-si cumpere adidasi. Tot stand cu el s-a uitat pe acolo si a pus ochii pe niste sandale. Baiatul nu avea bani decat pentru o pereche si a ales sa-i cumpere ei.

           Serviciile: Aici intra sa-ti ajuti partenerul la cumparaturi, spalarea vaselor, a hainelor, gatitul.
           Un exemplu: Cand sotul a aflat ca ea se simte iubita daca el spala rufele, a ales sa le spele in fiecare zi.

          Atingerile: Nu cunosc pe nimeni care sa nu simta nevoia de afectiune. Toti ne dorim sa fim luati in brate, atinsi, iar uneori o facem involuntar. Bebelusii intind mana instinctiv dupa noi si nu de putine ori ei plang tocmai pentru ca isi doresc sa fie luati in brate. E dovedit stiintific ca daca nu sunt luati in brate in primele luni de la nastere pot muri.

           Multe relatii pot fi salvate, daca ne facem timp sa-l intelegem si pe cel de langa noi si cel mai important: sa actionam in functie de limbajul lor principal. Carte o am de pe targul cartii.


           „Casniciile nefericite se datoreaza adesea unui motiv simplu: vorbim limbaje diferite de iubire”.

          „Pentru a ne comunica dragostea pe intelesul celuilalt, trebuie sa invatam limbajul primar prin care acesta recepteaza iubirea."

           „Incurajarea presupune empatie, o abordare a lumii din perspectiva partenerului. Trebuie sa invatam mai intai ce este important pentru partener."

          „Am crezut ca tata a plecat de acasa pentru ca nu ma iubea, mi-a zis ea. Cand s-a recasatorit mama - aveam zece ani pe atunci-, am simitit ca ea-si gasise pe cineva care s-o iubeasca, numai ca pe mine nu ma iubea nimeni. Imi doream atat de mult sa fiu iubita! Am cunoscut un baiat la scoala. Era mai mare ca mine, dar m-a placut. Nu-mi venea sa cred! Era dragut cu mine si, dupa o vreme, chiar am crezut ca ma iubeste. Nu voiam sa fac dragoste cu el, voiam doar sa fiu iubita."

           „Ma ignora toata ziua, iar apoi vine, voios si se baga in pat langa mine, sa ne harjonim. Urasc chestia asta!"

           Care este limbajul vostru principal in care va simtiti iubiti?

Comentarii

  1. bine zis chestia cu casniciile nefericite, de multe ori vorbim alta limba!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai, că bărbaţii sunt uşor de înţeles. Dar femeile??? ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-)) Diferenta nu se face in carte intre femei si barbati, ci in limbajul in care se simte fiecare iubit.

      Ștergere
  3. Pare genul de carte care ar trebui citita de adolescenti. De cei care sunt aproape de majorat si au asteptari nerealiste de la o relatie. Asteptari induse de cititul revistelor nu tocmai competente in a da sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am primit aceasta carte in dar si am citit-o acum cativa ani. Chiar e buna si modul in care e scrisa te face chiar sa o savurezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai citit-o. E grozava! Nu se compara cu sfaturile din reviste.

      Ștergere
  5. Din câte am citit aici observ că sună sună. E interesantă cartea de lecturat.
    Cosmin

    RăspundețiȘtergere
  6. Pare interesanta si daca te si ajuta in a intelege mai bine relatii cu cei dragi, cu atat mai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Am aceasta carte in wishlist-ul meu de multa vreme, dar nu am reusit sa o bifez inca. Imi plac astfel de carti, care vorbesc practic despre relatii!
    Ai citit John Gray??? Cartile lui cu Marte si Venus sunt super! La fel ca si aceasta, trebuie nu doar sa citesti, ci si sa pui in practica. Pot sa spun sincer ca am testat ceva din cartea lui John Gray si a functionat. Totul tine de exercitiu, pana devine o obisnuinta modul in care te adresezi partenerului..si nu numai! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit doar una dintre ele: Barbatii sunt de pe Marte si femeile de pe Venus. Sunt diferite, dar bune amandoua.

      Ștergere
    2. Da, de aceea ziceam! Imi place foarte mult!!! SI mai am cateva din categoria aceasta a lui Gray, martienii si venusienele! :D

      Ștergere
  8. Ma ignora toata ziua, iar apoi vine, voios si se baga in pat langa mine, sa ne harjonim. Urasc chestia asta! - prea tare citatul asta.Cam asa sunt barbatii dar depinde de femeie sa le explice, sa le arate ca nu e ok asa. Din pacate, unele asteapta la infinit sa se schimbe ei de la sine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, dar nici sa ne tot batem capul sa le explicam. Cu cat incercam mai tare sa le explicam cu atat avem sanse mai mici.

      Ștergere
  9. Nu am citi cartea asta, dar am citit despre toate aceste principii, foarte asemanator preluate, intr-o carte crestina. Mi-a placut abordarea asa ca sigur mi-ar placea si titlul acesta original.
    Multumesc de recomandar, pun pe wishlist!

    RăspundețiȘtergere
  10. Pare o lectura dracuta si usor de parcurs, Din rezumatul prezentat de tine, chiar sunt de acord cu majoritatea ideilor enuntate, asta dupa cateva relatii cu probleme care m-au ajutat sa ma descopar si sa descopar anumite principii de functionare, pot spune chiar ca se aplica.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pare draguta cartea, chiar mi s-ar parea usor de citit! Nu stiu sincer daca as si da banii pe ea doar pentru ca momentan imi plac cartile misterioase, criminale si dramatice. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Am si eu cartea asta de la cea mai buna prietena a mea. Mi se pare foarte faina!

    RăspundețiȘtergere
  13. E foarte bună cartea. Eu am participat la un training prin 2009 care avea la bază această carte. De atunci lucrurile s-au schimbat foarte mult în relațiile cu cei din jurul meu. Am devenit mai înțelegătoare. Este și „Cele 5 limbaje ale iubirii copiilor”, să o citești și pe aceea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca exista, dar nu am citit-o inca. Sper sa pun mana pe ea curand :-p

      Ștergere
  14. Mi-ar placea sa o citesc, imi plac cartile care te ajuta sa iti imbunatatesti viata, gandirea.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sotul meu nu pre-mi vorbeste cuvinte atat de dulci. Prefera sa mi-o arate si nu ii pot cere imposibilul. Nu stiu daca o delcaratie ar rezolva problemele.
    Oare m-ar ajuta aceasta carte? Inca meditez la asta

    RăspundețiȘtergere
  16. E foarte interesanta. Am adaugat-o si pe wishlist-ul meu! :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu am citit cartea. Multumesc de recoamndare! Suna interesant.

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu am prea reusit sa abordez genul asta de carti. Am incercat ceva o data, cu celebra " Barbatii sunt de pe Marte, femeile de pe Venus" dar nu am reusit sa trec de a doua pagina.

    RăspundețiȘtergere
  19. Cred ca ajuta mult sa intelegem persoana de langa noi!

    RăspundețiȘtergere
  20. Pare o carte ce merita citita, comunicarea este cheia relatiilor de orice natura.

    RăspundețiȘtergere
  21. N-am citit cartea dar din descrierea ta pare foarte interesanta 😉

    RăspundețiȘtergere
  22. E interesanta ideea, insa eu nu prea am incredere in cartile de acest gen, mi se pare ca unele lucruri nu se pot invata din carti, pentru ca noi suntem diferiti. Poate gresesc, sau poate pana acum am dat de prea multe carti de dezvoltare personala care nu erau prea reusite :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta chiar este reusita. La fel si Forta gandirii pozitive.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Parasoftin - Sosete exfoliante

produse terminate #3