Lasa grijile incepe sa traiesti - Dale Carnegie

          Lasa grijile, incepe sa traiesti este una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit si recitit, pentru ca aproximativ imediat ce am terminat-o am mai luat-o la citit inca odata.  Auzisem de foarte mult timp despre ea si pana la urma mi-a trecut prin mana. Si bine am facut, pentru ca este extraordinara.


         Cartea are 8 parti: Lucurile importante pe care ar trebui sa le stiti despre griji, Tehnici fundamentale de analizare a grijilor,  Cum sa va invingeti naravul ingrijorarii inainte de a va invinge el pe dumneavostra, Sapte feluri in care puteti cultiva o atitudine mentala aducatoare de liniste si fericire, Modalitatea perfecta de a invinge grijile, Cum sa nu ne facem griji din cauza criticii,  Sase modalitati de a preveni oboseala si ingrijorarea si de a va mentine energia si buna dispozitie la cote inalte, Cum am invins grijile si este distribuita in 31 de capitole.
         Merita citita nu numai daca aveti griji, ci si daca sunteti criticati. Si cine nu este?
        „Amintiti-va ca o critica nedreapta este adesea un compliment mascat.”
        A aparut prima oara in 1944, dar a fost re-editata de n-ori si vanduta in peste 6 milioane de exemplare.

        Ce am invatat din ea:
-sa iau lucrurile pe rand, sa impart situatia pe compartimente de timp
-atunci cand incep sa ma ingrijorez sa ma gandesc care este cel mai rau lucru care s-ar putea intampla si sa incerc sa imbunatatesc situatia.
-daca esti ocupat nu poti fi ingrijorat 

          Cartea poate fi cumparata de aici.

        „Schopenhauer spusese cu ani in urma: <<Oamenii vulgari se desfata copios cu greselile si nebuniile oamenilor mari.>>"
        „Am fost socat azi dimineata cand am citit acel editorial care il incrimina pe fiul tau.
Da, a replicat mai varstnicul Hutchins, a fost criticat aspru, dar adu-ti aminte ca nimeni nu loveste un caine mort."
        „Oricine isi poate indeplini munca, oricat de dificila, timp de o zi. Oricine poate trai dulce, rabdator, afectuos, pur pana la apusul soarelui. Si asta este tot ce inseamna de fapt viata."
         „Toata viata traim intr-un taram de frumusete dar suntem prea orbi ca sa-l vedem, prea satui ca sa-l apreciem."
           „Doi oameni au privit afara printre gratiile inchisorii. Unul a vazut noroiul, celalalt a vazut stelele."
          „Faceti astfel incat sa fiti ocupati. Tineti-va tot timpul ocupati. Sangele va incepe sa circule, mintea sa lucreze – si, destul de curand, toata aceasta revenire la viata a organismului dvs. va va alunga din minte grijile. Este cel mai ieftin medicament din lume – si unul dintre cele mai bune."
          „Fiecare zi este o viata noua pentru omul intelept."
          „Asadar, atunci cand sunteti loviti si criticati, aminti-va ca adesea acest lucru se intampla deoarece acela care loveste capata un sentiment de importanta. Lucrul acesta inseamna de multe ori ca realizati ceva si ca sunteti demni de atentie. Multi oameni au un sentiment de salbatica satisfactie atunci cand ii acuza pe cei mai bine educati sau mai realizati decat ei."
            „Izolati-va de trecut! Lasati trecutul mort sa-si ingroape mortii... Lasati afara zilele de ieri care au luminat nesabuitilor calea spre prafuita moarte... Incarcatura zilei de maine, adaugata celei de ieri si dusa astazi il face si pe cel mai puternic sa se poticneasca. Izolati viitorul la fel de etans ca si trecutul... Viitorul este astazi... Nu exista maine. ...Izolati apoi peretii de la pupa si de la prora si pregatiti-va sa cultivati obisnuinta de a va trai viata in <<comportamente etanse de timp>>."
           „Sir William Osler i-a indemnat pe studentii de la Yale sa-si inceapa ziua cu rugaciunea lui Hristos: „Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi."
           Tineti minte ca rugaciunea cere numai painea pentru astazi. Nu se plange de painea cea veche, pe care am fost nevoiti sa o mancam ieri; si nu spune: "O, Doamne, n-a prea plouat in ultima vreme si s-ar putea sa fie seceta la vara - si-atunci, de unde o sa am paine la toamna -sau, daca imi pierd slujba - O, Doamne, cum mai fac atunci rost de paine?"
        „M-am dus la oglinda. Si, privindu-ma, am vazut ce efect avusesera grijile asupra chipului meu. Am vazut liniile care se formau. Am vazut expresia nelinistita. Asa ca mi-am zis: <<Trebuie sa incetezi imediat! Nu-ti poti permite sa-ti faci griji. Singurul lucru pe care il ai de oferit este infatisarea ta, iar grijile ti-o vor distruge!>>"
          „Iata un fapt uluitor, aproape incredibil: in fiecare an, numarul americanilor care se sinucid este mai mare decat al celor care mor din cauza ca sunt afectati de primele cinci boli aflate in topul celor mai grave.
De ce? Raspunsul este: "Ingrijorarea".
          „Daca un om isi dedica timpul stabilirii fara partinire a faptelor, in mod obiectiv, de regula, grijile i se vor evapora in lumina cunoasterii."
          „Mi-a luat cam 3 ore construirea acelei barci de jucarie. Cand am terminat-o, mi-am dat seama ca acele 3 ore in care m-am ocupat de constructia barcii au fost primele ore de relaxare mentala si pace dupa luni de zile!
           Aceasta descoperire m-a scos din letargie si m-a pus pe ganduri - era prima data cand gandeam cu adevarat il ultimele luni. Mi-am dat seama ca este greu sa fii ingrijorat in timp ce esti ocupat cu ceva care cere concentrare si gandire. In cazul meu, construirea barcii aruncase grijile afara din ring. Asa ca m-am hotarat sa fiu tot timpul ocupat."
          „Fiti tot timpul ocupati. Persoana ingrijorata trebuie sa se piarda in actiune, pentru ca nu cumva sa se scufunde in disperare."
          „Evident, nu circumstantele in sine ne fac fericiti sau nefericiti. Felul in care reactionam la circumstante este cel care ne determina simtamintele."
          „Cred ca Dumnezeu se ocupa de soarta noastra si ca nu are nevoie de sfaturile mele. Cu Dumnezeu la carma, cred ca totul va iesi bine in final. Si-atunci, la ce mi-as mai face griji?"
          „Henry Ford mi-a spus cam acelasi lucru: "Cand nu pot stapani evenimentele", mi-a zis, "le las in voia lor.""
        „Nu plange dupa laptele varsat.
        Nu am de gand sa traiesc in trecut sau sa lupt dupa laptele varsat. Am sa iau aceasta lovitura drept in barbie, dar n-am s-o las sa ma tranteasca la podea.
          Domnul Dempsey mi-a marturist ca nu citise multe carti; dar, fara sa o stie, uram sfatul lui Shakespeare: " Inteleptii nu stau niciodata sa isi jeleasca pierderile, ci cauta cu voiosie sa-si vindece ranile."
          „Atitudinea mentala este factorul X care ne determina soarta. Emerson a spus: "Un om este ceea ce gandeste de-a lungul unei zile"... Cum ar putea fi altceva?
          „Marele filozof care a carmuit Imperiul Roma, Marc Aureliu, a rezumat aceasta in 8 cuvinte care ne pot determina destinul:  "Viata noastra ne este determinata de gandurile noastre.""
         „Am fost trist ca n-am pantofi  pana am intalnit pe strada un om fara picioare." 
       „Uitati de sine, devenind interesat de ceilalti. Faceti in fiecare zi o fapta buna care sa aduca un zambet de bucurie pe fata cuiva."


         „Cel mai important lucru in viata nu este sa fructificam castigurile. Orice prost poate face asta. Cu adevarat important este sa profiti de pe urma pierderilor. Pentru aceasta este nevoie de inteligenta; si prin aceasta se deosebeste un intelept de un prost."   (William Bohitho)
            „Sunt doua lucruri la care sa tintesti in viata: sa obtii ce vrei, apoi sa te bucuri de asta. Doar cei mai intelepti il realizeaza si pe cel de-al doilea."   (Logan Pearsall Smith)
            „Obiceiul de a privi partea buna a fiecarui lucru valoreaza mai mult decat o mie de lire sterline pe an."    (Dr. Johnson Samuel)
            „Rareori ne gandim la ceea ce avem, dar mereu la ceea ce ne lipseste."   (Schopenhauer)
           „-Da-mi, Doamne, seninatatea sa accept lucrurile pe care nu le pot schimba, curajul de a le schimba pe cele pe care pot si intelepciunea de a le deosebi."     (Dr. Reinhold Niebuhr)
         „Adesea ne lasam afectati de lucrurile marunte pe care ar trebui sa le dispretuim si sa le dam uitarii. Suntem aici, pe acest pamant, mai avem doar cateva decenii de trait si pierdem atatea ore, pe care nu le vom mai recupera vreodata, jelind necazurile care, peste un an, vro fi uitate si de noi si de toti ceilalti. Sa dedicam viata actiunilor si simtamintelor demne de a fi traite, gandurilor mari, afectiunilor reale si intreprinderilor durabile."    (Andre Maurois)

           Ati citit-o? Va tenteaza?

Comentarii

  1. Cam la fel ne învață Isus. "Nu vă îngrijorați dar, zicând :*ce vom mânca? *Sau:*ce vom bea? * Sau :*cu ce ne vom îmbraca.? *..... Caci ziua de mâine se va îngrijora de ea însăși". Dar e greu... Foarte greu, și ar trebui să fii cel putin mucenic, să poti urma in totalitate acestea. Eu. nu pot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti recomand cartea. Iti si spune cum sa faci! E foarte buna, merita citita!

      Ștergere
  2. „Sunt doua lucruri la care sa tintesti in viata: sa obtii ce vrei, apoi sa te bucuri de asta. Doar cei mai intelepti il realizeaza si pe cel de-al doilea." (Logan Pearsall Smith)
    Un citat care mie imi place si mi-a atras atentia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-a placut mult. Din pacate parca mereu avem tendinta sa vrem mai mult si sa observam doar ceea ce ne lipseste si nu si ceea ce avem!
      Te pup!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postari asemanatoare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare de pe acest blog

Maine - Guillaume Musso

Iubirile croitoresei - María Dueñas

Cele cinci limbaje ale iubirii - Gary Chapman